KOLIKO JE MIRIS NOVOG AUTOMOBILA ZAPRAVO ŠTETAN?

frame detail frame detail frame detail frame detail KOLIKO JE MIRIS NOVOG AUTOMOBILA ZAPRAVO ŠTETAN?

Nerijetko čujemo kako je miris novog automobila većini ljudi jedan od omiljenih, pa ne čudi da postoje čak i sprejevi koji mogu osigurati takve mirise mjesecima nakon kupnje.

Omamljeni entuzijazmom oko kupnje novog automobila uživamo u tim ugodnim kemikalijama, no koliko one mogu naštetiti našem zdravlju?

Budući da u prosjeku dnevno provodimo barem sat vremena u automobilu, to je dovoljno da taj koktel kemikalija ima nekakav utjecaj na nas. Više od 200 kemijskih spojeva vreba iz dijelova izrađenih od polimera, gume, tkanina i raznih ljepila koja se koriste pri izradi jednog automobila, no iako se lako prepustiti ugodnom mirisu, istraživanja upozoravaju na posljedice koje on može ostaviti na naše zdravlje.

Kako piše BBC, hlapivi organski spojevi (HOS) mogu imati štetan utjecaj na zdravlje ili čak mogu biti smrtonosni, a izlaganje njihovom djelovanju uzrokuje brojne zdravstvene tegobe kao što su grlobolja, glavobolja, vrtoglavica, alergijske reakcije i mučnine, no daleko gore od toga posljedice su koje nastaju dugoročno – oštećenja jetre, bubrega, središnjeg živčanog sustava ili čak raka, upozorava američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA).
Mi kao krajnji kupci zapravo ne možemo popraviti situaciju i preostaje nam samo čekati da prođe određeni period (okvirno šest mjeseci od kupnje traje najgora faza) da se kemijski spojevi stabiliziraju i da otpuštanje plinova prestane. Do tada je poželjno provjetravati vozilo, redovito čistiti površine ručnikom od mikrovlakana, te veću pozornost usmjeriti na to da se automobil ne ostavlja na suncu jer vrućina samo pogoršava situaciju.
Daleko veću ulogu u rješavanju ovog problema imaju sami proizvođači, koji pod pritiskom sve strožih pravilnika kontinuirano reduciraju korištenje štetnih materijala, kao što je to zabilježio Centar za ekologiju u Michiganu.
Primjerice, korištenje polivinil klorida (PVC-a) smanjeno je drastično u razdoblju od 2006. godine, kada je korišten u gotovo svim novim automobilima, do 2012. godine kada je njegov udio smanjen na 73 posto. Osim toga, Ford se recimo hvali prelaskom na prirodna vlakna i pjenu na bazi soje za sjedala, a takav trend trebao bi se nastaviti u budućnosti.

Ukoliko razmišljate o kupnji novog automobila, osiguranje je neizostavan dio te priče. Pritom, naravno, treba razmisliti i o kasko osiguranju budući da je vozilo novo. Za savjetovanje i najpovoljnije ponude možete nas kontaktirati na info@mojeosiguranje.hr i 091 905 7148.

Tko ne putuje, taj ne treba putno osiguranje.

X
Fixed Image
whats app ikona

Želiš ponudu?
Piši Ani

whats app ikona

Želiš ponudu?
Piši Ani