Zanimljivi su rezultati studije koja je ispitivanjem tražila i dobila odgovor na to jesu li električni automobili toliko bolji od dizelaša i benzinaca.
Greenpeace već godinama upozorava na problem onečišćenja. Zato su napravljena brojna istraživanja kako bi se potrošačima približilo realno stanje.
Tako je više njih provedenih na europskom tržištu pokazale kako Smart pokretan samo strujom u svom životnom vijeku emitira više ugljičnog oksida nego Smart pokretan dizel motorom.
Slična situacija bila je i s Volkswagenovim Golfom.
Neočekivano? Za neke vjerujemo da jest, ali kada se realno i pogleda to je zapravo očekivano, osobito ako se u obzir uzme studija koja je istraživala snabdjevače električnom energijom.
Jasno je da kod korištenja električnog automobila imamo nula emisije štetnih plinova, ali proširite li pogled i na praksu potpuno je jasno kako u praksi puno električne struje nastaje u elektranama koje kao izvor koriste fosilna goriva iz kojih nastaje struja. Vjerujemo kako je sada pogled na ovu usporedbu znatno drugačiji.
Neke studije na temu „Utjecaj električnih auta na klimu“ su pokazala kako su električni automobili definitivno povoljniji prema klimi od automobila koji za pokretanje imaju motor na unutrašnje izgaranje.
Sve ovisi o izvoru energenata od kojih nastaje električna energija.
Pogledajmo primjer vozila kompaktne klase koji trenutačno u čistoj električnoj verziji ima u prosjeku bateriju kapaciteta 35 kWh i potrošnju električne struje od 16 kWh na 100 km. U fiktivnoj usporedbi ovo vozilo prelazi kao obični automobil pokretan benzinom ili dizelom ukupno 150.000 km.
Usporedimo li takav električni automobil s automobilom pokretanim dizel motorom i ako to svedemo na Njemačku u kojoj je tijekom 2020. godine struja nastala iz ugljena i ulja u 52% slučajeva, onda električni automobil ostvari uštedu od 3 %. Usporedimo li pak benzinski auto s ovim električnim automobilom ostvarit ćete uštedu od 12 %.
Istovremeno su studije pokazale kako električni automobil s odlično izvedenim i efikasnim regenerativnim kočenjem može uštedjeti od 45 do 50 %.
Druga studija provedena u Njemačkoj pokazala je kako mali električni automobil u svom životnom ciklusu emitira 5 tona manje CO2 od auta pokretanog dizelom, te 23 tone manje od automobila pokretanog benzinom. Kada pak saberemo sve studije koje su napravljene, vrlo često i suprotnog zaključka, može se reći kako se automobil male i srednje klase na električni pogon ekološki amortizira za dvije ili tri godine, a ako je u pitanju automobil više klase treba tri do šest godina.
Prije tri dana, dogodila se prometna nezgoda u kojoj je dvoje ljudi poginulo jer se električni automobil koji je bio na „autopilotu” zabio u drvo i zapalio. Budući da je istraga još uvijek u tijeku te američke vlasti traže od proizvođača automobila sve računalne podatke iz konkretno tog vozila, potpunije informacije će tek biti poznate kasnije.
Sažetak svega je da ponekad nije sve onako kako nam izgleda na prvu. Električni automobili će vjerojatno kroz godine razvoja i rada na njima uistinu postati idealna vozila, ali zasada to još uvijek nisu.
Osiguranje električnih vozila zahtijeva malo detaljniju analizu budući da još uvijek ti automobili nisu česti kod nas te samim time nisu ni uvedeni u katalog vozila koji je mjerodavan prilikom izrade kasko osiguranja koje je nužno ukoliko želite bezbrižno uživati u svom novom limenom ljubimcu.
Ukoliko ste ipak zainteresirani za savjetovanje pri odabiru modela te i osiguranje istog, uvijek nas možete kontaktirati na dobro poznat broj 091 905 7148 ili pak info@mojeosiguranje.hr.